
שיווק המוני לא עובד, תעשה את זה במקום:
5 אוק 2024
2 min read
0
6
0
שאלה מהירה: מי הלקוח האידיאלי שלך?
הרבה בעלי עסקים עונים על השאלה הזאת במשהו כמו:
‘כל מי שיש לו דופק וכסף לשלם לי’.
שני בעיות עם התשובה הזו:
1. זה לא ממש מצמצם את קהל היעד.
2. זה עובד רק אם יש לך תקציב שיווק עצווווווום ובלתי מוגבל.
אם המטרה שלנו היא להגיע לכל אחד שמתאים להגדרות האלו, אז כדאי לנו להתחיל עם כמה מאות מיליוני דולרים לקמפיין השיווק שלנו.
אבל מה אם התקציב השיווקי שלך קטן יותר מההכנסות של אדם שחי במדינה קטנה באפריקה?
המאמר הזה בדיוק בשבילך!
למה ״שיווק שטיח״ (Carpet Bomb Marketing) לא עובד
כולנו גדלנו על שיווק המוני. קוקה קולה, מקדונלדס, אפל. החברות האלה כל כך נוכחות בכל מקום, שקשה לדמיין עולם בלעדיהן.
ואז אנחנו מתחילים את העסק שלנו. ומבינים שאין לנו את האמצעים לשווק כמו קוקה קולה. פשוט אין לנו את התקציב להחדיר את המסר שלנו לשוק בצורה כזו.
פיזור הסלוגן או הלוגו שלך לכל עבר לא עובד, אלא אם כן יש לך מיליארדי דולרים. וגם, זה לא הדרך שבה החברות הגדולות האלה התחילו.
למעשה, אני מוכן לשים כסף טוב שכל מותג גדול שאתה מכיר התחיל באותו מנגנון.
הם יצרו RSO (הצעה חזקה וסולידית A Rock Solid Offer). הצעה שמדברת ישירות ללקוחות האידיאליים שלהם.
הלקוחות האלה הם האנשים שהם זיהו כלקוחות המושלמים למוצר או לשירות שלהם.
שיווק אפקטיבי מתבסס אך ורק על הרעיון הזה. האם אתה מסוגל להציג את ההצעה שלך (RSO) מול האנשים הנכונים?
שיווק דינמיט (Dynamite Marketing) עם ה-RSO שלך
ראיתי לאחרונה סרט תיעודי על משהו שנקרא ‘דיג פיצוצים’ או ‘דיג דינמיט’. יש אנשים (אני חושב שזה היה בטנזניה) שגילו שדיג נהיה הרבה יותר קל אם פשוט זורקים מקל דינמיט למים.
הדינמיט מתפוצץ, הדגים מתים או מתעלפים מהפיצוץ, ואתה פשוט אוסף אותם. לא צריך חכות או פיתיונות או שום דבר כזה.
זה בדיוק מה ש-RSO יכול לעשות עבורך בשוק שלך. לא רק שהלקוחות האידיאליים שלך יימשכו למסר שלך בצורה מגנטית, אם ההצעה שלך באמת חזקה – תמשוך גם את אלה שחושבים על זה, משחקים עם הרעיון, שוקלים. ככה תאסוף את כל הדגים.
אז איך מרכיבים RSO? נדבר על זה בפוסט הבא.
נדבר בקרוב,
טומי
נ.ב. אם אתה רוצה לדעת איך אני הייתי מיישם RSO בעסק שלך, תרגיש חופשי ליצור קשר. מלא את הטופס כאן ואחד מהצוות שלי ייצור איתך קשר כדי לבדוק אם אנחנו מתאימים.